Thursday, September 02, 2004

info smap9094

Ok. Aku baru invite kengkawan jd member blog smap9094 ni.
So, gunakanlah kelebihan yg ada. Jgn abuse sudah la ekk..eheh

Ok. Info hari ni ialah ttg - Cemana nak bubuh gambar dlm ni.
fyi, aku dah create satu album dalam Dot Photo (http://www.dotphoto.com/)
Korang boleh upload gambar yg relate dgn kita kat dalam tu
Jgn ler upload gamba sebarangan dlm tu. Space terhad je tu.

UserID and Password aku email kat yahoogroups.

So..cemana nak letak gambar kat sini?
1. upload gambo. Make sure size gambo tu max - (640x480). Jgn la upload gamba size bosa. nanti view kat blog buruk giler.
2. Right klik kat gambar. Check properties. Dptkan URL gambar tersebut. Dan COPY
3. Masuk kat blog ni. Create post.
4. Kena buat coding sket la kalau nak letak gambar ni.

cth coding :
[img src="url dr dotphoto"][/img]

*pastikan tanda '[' digantikan dgn tanda '<'. dan ']' jadi '>' dlm real posting anda.
Kalau nak tgk cth. Just klik dkt posting² aku yg lalu. Klik EDIT. Nampakla cemana aku buat.

Orait. Itu je caranya. Selamat mencuba.

No comments: